| Wzrasta spożycie wód butelkowanych. Wkrótce "prześcigną" piwoŚwiat pokochał wodę w butelkach, a Polska wyróżnia się tempem wzrostu rynku - pisze "Puls Biznesu".W tym roku po raz pierwszy
światowa sprzedaż wody butelkowanej przebije wynik napojów gazowanych, choć
obie będą rosły - ogłosiła firma badawcza Canadean. 
 "Spożycie wody w Azji i
Europie Zachodniej już przewyższa spożycie napojów gazowanych, a w tym roku
dołączy do tego grona również Europa Wschodnia" - mówi Fiona Baillie,
analityk Canadean. 
 Pod tym względem jesteśmy
zdecydowanie w zachodniej części kontynentu. W zeszłym roku kupiliśmy 2,2 mld
litrów napojów z bąbelkami i prawie 3,4 mld litrów wody. Mimo to - inaczej niż
na Zachodzie - dynamika sprzedaży w Polsce tej drugiej ma nie zwalniać. W 2018
r. woda pod względem spożycia ma przebić piwo - obecnie najpopularniejszy z
napojów. 
 Na rynku debiutują kolejni
gracze, niekoniecznie wyspecjalizowani w produkcji wody. Zdaniem Bogdana
Szladewskiego - wiceprezesa firmy Uzdrowiska Kłodzkie - Grupa PGU, producenta
Staropolanki oraz Wielkiej Pieniawy, w tej części napojowego rynku jest już bardzo
ciasno i nie ma miejsca dla nowych marek. 
 (Źródło: Puls Biznesu) 
 
 pełna lista aktualności
 |